Nyår!

Gott Nytt År mina läsare och nära & kära! Jag hoppas verkligen att ni har haft ett bra 2013 och att 2014 blir ännu bättre. 
Sen hoppas jag ju att ni har firat ordentligt också. Vi hade barnen detta år och firade med våra fina vänner och deras barn. Så vi var totalt fyra vuxna och sju barn som firade tillsammans. Vi bildade matlag för varenda rätt och det blev bara så så bra! Till förrätt fick vi gratinerad hummer och vegetarianerna fick västerbottenpaj med rödlök. Första laget hade verkligen fixat en tiopoängare! 



Som huvudrätt (det var de laget jag tillhörde) blev det jordärtskockspurré med ungsrostade rotfrukter, filodegsknyten med getost och roastbeef. Supergott det med! Fast barnen tyckte nog att det smakade för vuxet... Efterrätten hade barnen fixat: vitchokladpannacotta med tre hallon. Vilken sötdröm! 


Ja, så vi var alla väldigt nöjda och glada vid 8-9 tiden och då var det ju fortfarande så lång tid kvar tills klockan var 12. Enda kvällen på året, där det är ett no-go att gå och lägga sig innan. Vi dansade, stojade, härjade, käkade snacks och väntade in tolvslaget. Då hade jag såklart fångat in Caspar i god tid - för djur är det ju inte särskilt roligt när det smäller loss. Och här smällde det ordentligt! Någon granne har en butik där de säljer fyrverkerier och allt som inte har sålts, brinner han loss. Så det var en del att titta på! 
Vi fick de minsta barnen i säng rätt så snart efter allt fyrverkeri och själv låg man och slumrade vid 2-tiden. Särskilt pigg var man ju inte idag. Rätt skönt att man kunde fixa och dona på förmiddagen och skicka sambon med de äldsta barnen på bio efteråt. Minstingen och jag tupplurade arm i arm på soffan och har festat till det med filmjölk med kanel. Så alla är nöjda och belåtna! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback