Att sy ihop

Ibland blir vi väldigt osams. Vi uttrycker vår ilska med att inte vilja kooperera med varandra. Vi försöker lägga stora tjocka stenar i vägen för varandra, ja ni vet - man gör allt för att göra livet lite svårare för den andre.
Min symaskin och jag är inte alltid vänner, men som med varje vänskap får man investera i den, för att få den att fungera. Jag har investerat i böcker och material och såklart i tid. För ju mer tid man sitter vid symaskinen, desto bättre resultat får man. Vad jag också har lärt mig från diverse böcker och självförsök är att förberedelserna måste vara på toppnivå, för att uppnå bra resultat. Nu syr jag ihop en gardin på ca. en timme, innan var det fyra. Så jag blir ju bättre! Och jag måste nog säga att jag är supernöjd med min senaste: en fake-hissgardin till sovrummet. Tyget är bara så vackert och resultatet är väl bra, eller vad tycker ni? :)
 

För ett par kvällar sen, sydde jag ihop lite lavendelpåsar, som är bra att ha garderoben (mot mal) eller under huvudkudden för en bättre sömn.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback