Rubinbröllop

I år är det dags. Mina föräldrar firar idag att de har varit gifta i 40 år. Grattis!
 
 
Helt omöjligt är det inte för mig att uppnå detta heller, om jag nu skärper till mig, gifter mig inom ett år, eller två. Då är jag 74 eller 75 när jag firar rubinbröllop - och det funkar ju faktiskt. Har markerat de som jag ser speciellt fram emot. :) Tur de redan kommer i början!
 
År // Bröllopsdag
 
1 Bomullsbröllop

2 Pappersbröllop

3 Läderbröllop

4 Blomsterbröllop

5 Träbröllop

6 Sockerbröllop

7 Yllebröllop

8 Gummibröllop

9 Linnebröllop

10 Tennbröllop

11 Stålbröllop

12 Sidenbröllop

13 Spetsbröllop

14 Elfenbensbröllop

15 Kristallbröllop

20 Porslinsbröllop

25 Silverbröllop

30 Pärlbröllop

40 Rubinbröllop

45 Safirbröllop

50 Guldbröllop

55 Smaragdbröllop

60 Diamantbröllop

65 Krondiamantbröllop

70 Stenbröllop

75 Järnbröllop

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback