Försummad

Jag har dåligt samvete. Jag har försummat min blogg. Ursäkta alla trogna läsare! ;)
Efter en vecka i fina Örebro - ja, jag menar det faktiskt! Underbar stad! Synd att den ligger lite dumt till. Man råkar ju liksom inte ha vägarna förbi där. Men förra veckan var det ju dags för "Biblioteksdagarna 2013" och detta år var vi alla samlade i Örebro. Jag bodde på Stora hotellet, som ligger mitt emot slottet och jag måste medge, att det säkert är det finaste hotellet jag har varit på. Stora (ja, svitliknande) rum med mini badrum (så litet, att man nästan inte kunde vända sig om, speciellt i slutet av veckan var detta lite problematiskt) och frukosten var helt fantastisk. Alla önskemål uppfylldes. Jag älskar ju engelsk frukost och de hade t.o.m. baked beans. Vilket är rätt sällan. Ja, och lax och sill och och och.. Efter den rikliga frukosten, fick man lunch på konferensen och på kvällen käkade vi 4 rätters middagar. Konsekvensen: Jag har lagt på ett par kilo. Men så värt det! :)
 
 
Partypinglorna på fest
 
Konferensen var väldigt intressant. Jag lärde mig mycket om vad det innebär att vara en bra föreläsare. Mycket använder jag mig redan av idag, men att uppträda självsäkert, få flera 100 personer att skratta - ja, det är inte lätt.
 
Efter denna helvecka av att vara social, glad och pratsam, var jag faktiskt glad över att inte behöva säga ett ord i helgen. Istället blev det twittrande och messande på heltid. Speciellt lördagskvällen ägnades helt åt detta nöje, då det var dags för Eurovision Song Contest. Vilken show! Jag tyckte de gjorde ett jättebra jobb. Tyvärr vann inte de låtarna som jag hade utsett som vinnarlåtar, men Danmark var väl också helt okej... :) 
 
Denna vecka startade med en massa jobb - en upphandling blev till tre - så jag jobbar på för fullt. Men det är ju bara roligt: att ha lite att göra och få upp stressnivån lite. Har idag även hunnit med att gå på kurs - man får ju inte försumma läshuvudet... I slutet av veckan blir det några tjänsteresor och kusinträffar. Blir kul att ses! Hoppas även att jag får titta på en lägenhet, som jag faktiskt hittade på blocket. Inte jättelätt att hitta någonstans att bo till ett rimligt pris. Katter tycks inte heller vara så välkomna i huvudstaden. Om någon har en vän som har en vän som känner någon som har en syster som vill hyra ut en lägenhet får ni gärna höra av er. Är en snäll, skötsam tjej. Typ.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback