Söndag - snödag!

Vaknade till snöstorm. Jag som var fullt inställd på vår och sol och påskliljor...
 
"Snö ute och snö inne, snö i luften och snö i sinnet" #denlillepoeten Peter slog till direkt och skapade denna fina snödikt på twitter. Tack! :) Nu blev man genast sugen på att ta pulkan ur baggageutrymmet och köra nerför några backar. Ska se om jag hittar några. Det är ju så mycket snö, att man knappt ser något.
 
Annars har jag fortfarande inte kommit över level 65 i Candy Crush. Sjukt störigt att sitta fast. Så jag tar tacksamt emot tricks och tips om hur jag ska komma igenom den. Fuskar gärna... :) Men så länge man kan levela upp på andra plan gör det inte så mycket att jag sitter fast. Och just nu tycks jag ha ett fantastiskt flyt på typ alla plan. Hoppas man inte vaknar upp med en smäll. Men just nu njuter jag bara av allt som händer runt omkring mig och av alla människor som ger mig så mycket tillbaka.  
 
Ska idag besöka min kompis Doreen i Helsingborg och snacka, dricka kaffe och ha det lite mysigt. Efteråt blir det en tur till familjen Båtsman för att få hunden Tjorven att jaga korv. Tänkte fixa en tävling mellan Tjorven och Caspar (min katt) - vem som är snabbast att hitta och käka korv. Tror att Caspar vinner. Han är proffs på korvfronten. På tal om korv. Tydligen säger jag 'korv' med lätt öländsk brytning. Måste kolla upp det där. Det låter lite konstigt.
 
Nej, nu ska jag fixa bort mina grå, ska ju upp till huvudstaden nästa vecka - då vill man vara fin och se perfekt ut. Får hoppas inte allt hår bryter av i färgningsprocessen, annars får det bli en räddande bob-frisyr hos Turid imorgon.
Lite sugen på bob är man ju... Ni får avgöra. Lägger till några förslag - med eller utan lugg...vad sägs? Eller så kör jag på mitt långa hår ett tag till. Har ju en liten fan som tvunget ville ha lika långt hår som jag. Tänk att man har en hår-fan! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Elsemaj säger:

Du har mycket tandkött, det är fint!

2013-03-23 | 12:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback