Snöhelvete

Flög ifrån det vackra Östersund ner till min favoritstad Stockholm, där jag bytte plan och landade på Sturup (MMX).
 
 
Hela Sverige är snötäckt. Hur ofta händer det? Vi var nära ett isdygn häromdagen, min kompis Magda la upp detta på facebook:
 
Snö som ligger och glittrar i solen är ju helt okej, men snö som vräker ner och piskas över öppna landskap och förvandlar en skånsk väg till en isbana där man ej ser någon vägmarkering är inte fullt så roligt. Sen har man skånska bilförare som tror att det är full fart framåt när man inte ser ett dugg och är tvungna att köra om...??? Jag var så glad när jag äntligen var hemma. Detta var nog min värsta åktur ever. Inte kul alls. 
 
Fick träffa Birger i Östersund. Birger är odjuret som är bosatt i Storsjön! Birger har blivit halshuggen ett antal gånger, men när jag träffade Birger, mådde han bra och räckte stolt upp huvudet över isstaden.
 
 
Nu kan påsken och våren komma tycker jag. Jag vill sitta ute, njuta av de första varma solstrålarna, se vårens blommor titta fram och börja använda något annat än stora vinterkängor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback