MAT

Ja, jag älskar mat. Ja, jag gillar att gå ut och äta. Ja, jag gillar att känna dofterna leta sig fram till min näsa - gillar smakerna som lägger sig som en symfoni på min tunga för att sedan explodera till en ren smakupplevelse. Gillar att äta och njuta av mat i en angenäm omgivning, som tillför ännu mera till denna sinnesupplevelse.
Men hur ofta är det så här? Hur ofta har man inte hamnat på något hotell i Kälarne, Jämtland  - suttit vid svarta lackplastdukar och ätit köttsoppa med klimp och pannkakor för 75 spänn och verkligen undrat: Hur kunde detta hända?
Då jag ändå fotar allt jag äter, kommenterar allt jag äter och enligt de personer som fått mat hemma hos mig, även har en viss talang när det gäller matlagning, tänker jag nu att starta inlägg under kategorin "Zo_fee's matlust" i denna blogg som tipsar om vägkrogar, pubmat, lyxmat, snabbmat osv. som jag besöker på mina rutter genom detta land - eller utomlands, om jag nu åker bort någon gång. Vad sägs om detta? Det blir kanske en liten matkritiker av mig ändå till slut. Tar även gärna emot gästbloggsinlägg, om någon känner för detta!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback