Lördag!

Ja, om ni inte har lagt märke till det ännu så påminner jag er härmed: idag är det lördag, den 9 mars.
 
Våren är här!
 
Fast jag har nog haft lite vårkänslor sedan några veckor tillbaka. Har även läst att pollensäsongen är igång i Skåne. Inte konstigt att mitt öga sprutgråter i tid och otid och att huvudet spricker lite då och då. Lillebrors öga har också börjat sprutgråta. Jag tror det har med hans tillträde i 30 plusgruppen att göra......I alla fall vet jag att pollen flyger runt igen och orsakar elände och lidande! Nu kan jag gå igång på att handla allergimedel och testa olika sorter och ja: live the dream!
 
Annars på G då? Har haft en väldigt bra och fullproppad vecka. Varit och käkat god mat i restauranger som till och med hade bord!! (hörde att det är ett kriterium för en bra restaurang igår..) Ätit allt från karibiska Accras (fritterade grönsaksbullar på Carib Kreol i Malmö) till kladdkaka (valfri Espresso house) och väldigt många Haribo nappar (hemma). Skrattat så jag fått ont i magen och pratat så mycket trams, så man nästan skämms. Men bara nästan. Har även hunnit med After Work med kollegorna på Mat och Destillat i Lund. God mat! Tror att jag käkat fantastiskt bra hela veckan.
 
 
Ja, jag har gjort mitt stjärntecken all ära. Njutit med alla sinnen och varit på nästan oförskämt bra humör. Har även börjat fixa med min omedelbara framtid. Men det får ni inte höra och läsa om idag. Det kommer vid ett senare skede, när allt är klippt och klart. Men jag lovar att det händer spännande grejer!
Och nej, jag tänker inte ...eller jo... kanske jag gör det.
 
What else? Jo! Krisaren (krisaloss.blogg.se) fyllde 40 igår. Grattis ännu en gång från min sida! Blev dock inte bjuden på festen. Tycker det är lite skamligt. Tänker nämna det i alla framtida sammanhang och ja, till och med vara lite bitchig. Haha! :) 
 
 
Vaknade förresten idag upp brevid denna fina varelse:
 
 
Önskar en trevlig helg! Njut av Mellon ikväll! Heja Yohio! Heja Ralph! Och ja, heja David Lindgren, för att du ser ut som min tandläkare... ska hålla tyst om att jag käkat chokladpåskägg till frukost.  
 
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback