Iskallt

Ligger nerbäddad under ett täcke och en filt, med två element på fullt ös och darrar. Fryser så mycket. Är ej gjord för -15 grader. Men är man handelsresande så är man. Är förresten i Östersund. Otroligt vackert här! Och människorna är så trevliga! De pratar hela tiden. Smalltalk överallt! Många utropstecken där, men jag är förvånad över det trevliga bemötandet. Förbluffande när man tänker på utomhustemperaturen. Brrrrr! På hotellet fick jag en massa kuponger och fikabröd och berättelser om allt och alla, på biblioteket samma sak och ikväll åt jag på en skottsk pub, där personalen pratade en massa! Jag som trodde att folk pratar mindre ju högre upp man kommer! Men pyttsan! (som Astrid Lindgren skulle ha skrivit) det stämmer inte!
Imorgon ska jag upp tidigt och åka på en roadtrip med länsbibliotekarien. Vi ska tom åka isväg över Storsjön! Såg vägen från planet och tänkte direkt på Alaska. Ni vet de där trucken som åker över isen? Imorgon är det lilla jag i min hyrbil som ska göra samma sak. På tal om hyrbil... Fick en Mercedes! Ascool och så skön att köra! Måste kolla om den går att få som tjänstebil. Snygg!

God natt från kylan!


Kommentarer
Potatishäxan säger:

Har varit där en gång på vintern (över minus 20, huvva) och en gång på hösten och håller med dig. Magiskt vackert, trevliga människor!
Läs mer: http://potatishaxan.blogspot.se/2009/02/magiskt-vader-och-trevlig-busschauffor.html

Svar: Visst är de trevliga! ;) och jag är helt såld på naturen. Underbart vackert! Läste dina blogginlägg - väldigt likt mina intryck ;)
Zo_fee

2013-03-20 | 22:44:09
Potatishäxan säger:

Och här har jag ju också skrivit:
http://potatishaxan.blogspot.se/2009/09/jamtland-igen.html

2013-03-20 | 22:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback