Tulpaner

Tulpaner har alltid varit mina favoritblommor. Tulpaner finns i de finaste färgerna. Deras blomblad har en perfekt form - ja om jag ritade en blomma som barn, så blev det en tulpan. Men varför just tulpanen? Är det för att jag är född på våren och jag uppfattar tulpanen som en vårblomma och därmed min födelsedagsblomma (även om man ju redan börjar ha dem strax efter jul) eller vad är det som lockar så?
 
Är det det färgglada? Jag gillar även påskliljor, men de är ju alltid gula eller vita och hyacinter är alltid rosa, blåa eller vita - fast de doftar ju helt underbart - så de vinner i den kategorin.
Tulpanen vinner över rosen. Alltid. Röda rosor är så klichée. Tulpaner är finess. I alla fall i mina ögon. Så kära beundrare: det är tulpaner som gäller. :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback