Socker SJ

Tydligen snålar SJ med socker. Sitter i första klass och det ingår frukost. Blev serverad te och när jag ber om socker får jag svaret: 'Du behöver väl inget socker.' Jag ber om socker igen och tågvärden säger motvilligt att jag kan få ett paket då. Jag hade velat ha två. Jag bad om två. Sådant retar upp mig. Uppläxande människor som tror de gör ett litet skämt och inte lyssnar.
Jag lyssnar på vad människor säger. Jobbar jag i ett serviceyrke är det essentiellt att jag lyssnar in mina kunders behov. Ja, jag vet att jag kan gå och hämta mer socker, men det är inte det det handlar om. Det handlar om respekt gentemot önskemål som är så enkla att uppfylla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback