Snow is falling

Klockan är tre på natten. Katten och jag trängs vid fönstret för att titta ut på denna magiska vita värld. Se snöflingorna dansa, virvla runt och tillslut landa på varandra. Så vackert!! Katten dagdrömmer och det gör väl jag också. Han drömmer om en massa fåglar istället för snöflingor som han kan jaga och jag? Jag drömmer om att en snöflinga som landar hos mig är någon som vill vara med mig. Ja, lite som 'It's raining men' låten - inte för att man orkar lyssna på den längre, men texten är faktiskt lite småkul. 'Mother nature is a single woman too..' Ja, verkligen. Och hon ger ju inte upp eller hur? Så varför ska vi andra göra det? Snön fortsätter att falla ljudlöst och jag borde få lite sömn i denna ömmande kropp.
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback