Mitt i stan

Nu sitter jag här i min favoritstad och njuter av att vara mitt i stan hos en god vän till familjen. Kom fram i tid vid 12.40 till Stockholm Central - tog tunnelbanan och vi började helgen med lite glögg. Efteråt gick vi nerför Nybrogatan till Hallwylska museet och kollade in utställningen med klänningar från TV serien Downton Abbey, samt några klänningar ur den Hallwylska sammlingen. Ursnygga klänningar! Skulle faktiskt ta dem på mig om jag hade haft tillfälle idag. De är tidslösa och underbara. 
Efteråt drack vi kaffe på NK, pladdrade på och gick en runda genom staden. In på Kaplans såklart för att hälsa på min kusin och kolla in alla diamanter, saphirer och smaragder. Vilka underbara smycken det finns. Vackra broscher och armband som inte är så oöverkommliga som man kanske kan tro. Så om någon vill göra mig mållös.... Ja då vet ni vad ni måste göra! 
Efter en god middag blir det lite rött och lite mer skvaller, tills det är dags för mig att hoppa in i drömlandet. Imorgon väntar spännande möten och en rolig utekväll med kusinerna. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback