Äkta vänner

Äkta vänner är tidslösa. Om du behöver dem mitt på natten, så är de där. De sitter och peppar, lyssnar, svarar och allt bara för din skull. Äkta vänner bryr sig om dig. De tycker om dig även när du beter dig som en idiot. Äkta vänner tar hand om varandra. Äkta vänner glömmer inte bort varandra. Äkta vänner har du inte många av.
 
Jag blev fly förbannad igår kväll. Man blir ju så mycket mera arg, när man blir sviken av någon som man håller av. När man trodde att man hade en bas som man plötsligt inte har och när en enkel fråga blir till ett drama. Nä fy, så arg jag blev. Även om jag inte kan vara arg särskilt länge, så kan jag faktiskt bli det. Om man säger att man är ärlig med varandra, så tillhör det även att berätta obekväma saker som man kanske inte blev tillfrågad om. Det utgör respekt och ärlighet. Känns väldigt dumt, när man märker att man är den enda parten i vänskapen som gör det. Klart det inte alltid är enkelt eller kul att göra det. Men vill man ha en äkta vänskap så får man banne mig ta det också. Man kan inte fega ur allt. Jag gillar att gå vägen med minsta motstånd. Det är säkert en av mina brister. I Tyskland finns det ett ordspråk som fritt översatt lyder såhär: "En bra häst hoppar bara så högt som den måste". Jag anstränger mig inte mer än jag behöver helt enkelt. Men på sistonde har jag märkt att det finns vissa saker som är värda att kämpa för och vissa personer som förtjänar det lilla extra. Ja, så från att vara förbannad och nära på att lägga bort telefonen, säga upp bekanntskapen och skita i personen i fråga, så blev det en lång natt med telefonen i handen. Men även om jag är trött idag och mina planer för dagen behövdes ändras, så är det något man gör när ens vän behöver en. För som sagt, man har inte många personer där man kan vara sig själv i gott och ont, som tar en precis som man är och inte någon fakebild som man kanske skickar ut för att passa in.
Äkta vänner tar hand om varandra och bryr sig oavsett tid och ort.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback