Vän eller ovän

Något jag verkligen inte gillar särskilt mycket är att vara ovän med någon. Jag får ont i magen av disharmoni. Nej, jag gillar inte detta tillstånd alls. Just nu har jag tydligen skaffat mig en ovän. Konstigt att man kan bli ovän utan att ha gjort något mer än att skämta och vara snäll, ja till och med förstående till max - men tydligen funkar det.
Jag har ett stort behov av harmoni, så vill man träffa mig, så gör man det genom att skapa disharmoni. Blir spännande att se, om denna vänskap kan räddas.
Ett tillstånd jag också tycker är underligt, är när man går från att vara vänner till - ja, ingenting? på ingen tid. Med ingenting menar jag utan några som helst emotioner. När man bara fullständigt skiter i den personens liv, inte bryr sig längre och när man frågar hen om det, så är det mer på small talk nivå. Ja, man glömmer det till och med svaren. Så viktigt var det... Gillar inte detta tillstånd heller, men man får väl låta människor dra, om de behöver det eller inte kan ta vissa situationer.
Därför ser jag så mycket mer fram emot ikväll. Sitta ner i ett mysigt varmt välkomnande hem, äta något (spelar faktiskt ingen som helst roll i rätt sällskap - det kan vara allt från makaroner med ketchup till den värsta gourmetmiddagen), titta på Melodifestivalen, fixa pärlplattor med Ärtan och lillebror, skratta, snacka skit, dricka vin och ja - bara ha det fantastiskt med min twin ;)
Tills jag får åka till Helsingborg ska jag ringa min absoluta bästis Nora, som jag inte haft en chans att prata med på ett par dagar och uppdatera varandra om veckan som varit. Det har ju hänt lite. Man har ju varit i vackra Smögenlandet... :)

Kommentarer
Potatishäxan säger:

Gulligaste gulligaste du. Vi längtar också efter dig!

2013-02-02 | 11:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback