Smärta och tårta

Ja, att må lite kasst har jag ju faktiskt fått övning i och jag tar det oftast med ett litet leende - typ - få mig inte att skratta, annars rivs jag isär, men att fnittra går bra. Men sen igår är det inte bara revbensmusklerna som spökar utan även en fin liten migrän. Så natten har ju inte varit den bästa. Katten blev trött på att jag låg och vred och vände på mig och gick upp för att ta tabletter - så han gick och la sig i skåpet vid 3 tiden.
 
Tänkte igår kväll ta ett avslappnande bad - med havssalt och lavendelolja - ljuvlig doft. Låg i badet, slappnade faktiskt av, masserade tinningarna och tänkte nu blir det nog bra och jag kan gå och lägga mig och må bra efter lite sömn. Pyttsan! När jag började släppa av vattnet blev det världens översvämning. Ja, tydligen funkar mitt avlopp inte riktigt som det ska. Och mitt badrum blev ju renoverat förra året, så jag blev lite besviken. Så jag stod där, täppte igen, släppte ut, moppade och hade mig. Ja, man kan ju inte säga att det var till migränens fördel kanske. Och att stå böjd över badkaret/badrumsgolvet var ju inte speciellt bra för mina revbensmuskler... katten miauade till varenda gång det kom för mycket vatten, så vi hjälptes åt lite att bevaka översvämningen.
Ser fram emot min massagetid imorgon. Sist gjorde Berra en huvudmassage som faktiskt lät min huvudvärk försvinna på ingen tid. Och vår kära receptionist och jag ska käka prinsesstårta imorgon.
 
 
Var sin stor bit. Det har man nog förtjänat.... Är så glad att hon började hos oss. Äntligen någon som inte bryr sig om diet eller liknande utan gillar mat och godis och att tramsa såklart. Det behövs ibland.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback