Skumraket

Var och käkade fisk (pga alla köttskandaler... eller pga internationella dagen för vit fisk... ni får välja något - jag tänkte bara det kunde vara lite gott) med 'lillebror' på lunchen igår. Efteråt tog vi en arbetsfika på Ack va gott i Lomma med var sin liten bakelse till kaffet. Jag tog en skumraket. Den såg så fin ut bakom disken. Vacker låg den där på tallriken. God var den också.
 
 
Men när jag kom hem sen blev det plötsligt lite konstigt i magen. Blev faktiskt så kasst, att jag var tvungen att stanna hemma istället för att åka till Helsingborg för att käka middag med Doreen. Ja, så kvällen och natten var ej rolig - plågades av både kramper och mardrömmar. Mår fortfarande inte särskilt mycket bättre. Intressant är det ju att hjärnan påverkas så (med drömmar etc.) på kroppsliga reaktioner. Sen vill jag nog inte ge mig in i drömtydningar. För de var helt sjuka.
I alla fall var detta den sista skumraketen jag käkar efter en fisklunch. Hade kanske varit bättre med hästköttbullar eller liknande. Skumraket. Skum raket. Skumt helt enkelt. För skumt för lilla mig.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback