Hemma igen

Så var man hemma igen efter nästan en helvecka i Stockholm. Även om vädret inte var det bästa, så bryr jag mig inte. Stockholm är och förblir min favorit. Älskar verkligen denna stad. Här får man nämligen göra "ske"-ljudet så som jag gör det... Eller så är det bara en urban myth som Stockholmare drar för att jag ska känna mig hemma. :)
 
Vägen hem var däremot väldigt trist. På svenska motorvägar är risken hög för att man ska somna. Inga bilar, ingen trafik, raka sträckor, 110 km/h och om man har lite tur 120 km/h. De enda man ser då och då är polisbilar som häckar någonstans på kontrollplatser och jag undrar om de har så mycket att göra, tyckte jag såg en läsa tidningen... fast danskarna kör ju som dårar i sina halvtaskiga bilar, så där lönar det sig säkert att sitta och häcka för.
 
Har tänkt mig liva upp bloggens matatmosfär med en minifilm på Edvin. Barn och djur drar ju liksom - har jag hört. Och ni borde ju vara trötta på mina crazy catwoman kattbilder. Vem är Edvin då? Jo, min kollegas lilla pojke, som jag hälsade på som hastigast idag. Skojar och gör allt för kameran - Edvin alltså. Inte kollegan...
 
 
 
Vad har annars hänt idag? Morgonen började med att röja Bostadsrättsföreningens gym och festlokal för att de ska målas och som styrelsemedlem får man ju hjälpa till. Efteråt snabbvisiten hos Edvin, sen lunch och memoryspel hos mina föräldrar, som har passat Caspar denna vecka. Katten ville nog helst stanna kvar i föräldrarnas paradis.. Han gömde sig under sängen direkt och var svårfångad i två timmar. Nu ligger han brevid mig på soffan och är nöjd. Såklart, hemma hos mig får han minst lika mycket korv och uppmärksamhet!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback