Helg

Vad jag har hittat på denna helg? Jag har äntligen fått min årliga pollenallergi, så mitt humör ligger inte på topp just nu. Är lättirriterad och lättretad. Inte särskilt konstigt med tanke på att huvudet nästan sprängs, näsan kliar och rinner och halsen bara kliar på. Jag borde försöka få en tid så snart som möjligt hos min läkare och få en spruta eller tabletter. Men trots denna misär som jag måste genomleva (visst är det dramatiskt?) var jag ute och powerwalkade i solen igår. Helt underbart att låta musiken pumpa i öronen och bara gå/springa. Jag fick till och med lite färg och fräknarna börjar leta sig fram igen. Ett säkert tecken på att sommaren är på gång!
 
Vårstädningen blev också avklarad, lite fika med mamma på stan och på lördagkvällen var jag på bio med Doreen. Vi kollade på Oz - The Great and the Powerful i 3D och det var ju faktiskt roligt. Lite fin film också, med Disney-budskap lite överallt som typ: skenet kan bedra; omvandla något förmodat negativt till något positivt; och såklart att det finns månniskor där ute som ser en som man verkligen är. Man kände nog igen sig lite då och då.
 
Efteråt blev det Tapas på St Michel i Lund och det var väldigt gott som vanligt. Kan inte ens bestämma mig för vad som var godast. Kanske getosten... kanske färskostfyllda paprikan?
 
Denna vecka är det födelsedagsvecka!!! Wiiieeeee! ;)  Har såklart tagit några dagar semester och tänker njuta av dem fullt ut. Planen är att åka bort, äta gott, upptäcka nytt och njuta av våren och kärleken. Kan knappt bli en bättre födelsedag faktiskt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback