Snöstorm

Julen är nära och ute snöar det. Ja det snöar inte bara så där litegrann - nej, det är snöstorm på gång med en fin klass 2 varning. Så jag hoppas ni tar hand om er och ta det lugnt idag. Själv har man handlat mat till juldagen. Har bestämt mig för laxtartar som förrätt och oxfilé med grillade rotfrukter och en massa sås som huvudrätt och pannacotta med kanel som efterrätt. Det låter väl inte så dumt? Jag har inte stressat ett dugg i år. Klapparna är klara - de måste bara slås in och dekoreras med en kanelstång - det doftar ju ljuvligt! Tryffeln ligger som sammet på tungan och julmusten står brevid mig. Ute snöar det för fullt. Nu blir det lite netflix med romantiska filmer i sängen. För tar ingen annan hand om en, när man är krasslig, så får man göra det själv. Katten njuter av att ha mig nära och han värmer mina kalla fötter. Kan det bli bättre? Ja. Men inte för tillfället.
Jag hoppas verkligen att ni får en helt underbar jul med era nära och kära. Håll om dem och njut av närhet, värme och tillgivenhet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback