Iskallt

Ute är det faktiskt iskallt. Ja vi har -8 Grader här i Lund. Brrrr! Det bästa är ju att jag vet jag kommer få en massa upprörda kommentarer om att det är mycket kallare i Stockholm och Kiruna plus att de även är mitt i en snöstorm och det är fullt kaos däruppe... Här ett bildextra ur Sydsvenskan med titeln: En vintersaga. Tycker det är lite smålustigt att de kallar det så. Sydsvenskan har iaf lite humor kvar. Fast det hade ju DN också i och för sig:
 
 
Men jag är ju inte där. Jag är här nere och här nere i Skåne är det -8 Grader kallt. Ja, det är så kallt att katten kryper upp så nära han kan om natten. Mina alternativ att bli lite varm är rätt så mångfaldiga faktiskt. Men jag tror jag kör bubblebath-metoden och täppar upp lite varmt vatten i badkaret med en massa underbara dofter och varför inte ett par levande ljus för att höja myseffekten. Ojojoj... vad jag har blivit mysig av mig såhär på vinterhalvåret.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback