Vurmas köttbullar

Vurma är en riktigt trevlig restaurang, som finns på olika ställen i Stockholm. Jag var på restaurangen på Birger Jarlsgatan i lördags och de hade köttbullar på Dagens meny. Jag var ju tvungen att testa och här kommer mitt omdöme:
1) Är alla komponenter på plats? Ja, köttbullarna serverades med potatismos, lingon, gurka och sås, samt lite extra sallad.
 
2) Presentationen på tallriken: väl placerat - färgerna harmonierade, såsen hamnade inte på saltgurkan (vilket kan ogillas)
 
3) Köttbullens konsistens: enda minus på denna tallrik. Köttbullen var god, men för hård. Man vill ju ha en luftig köttbulle och ingen sten.
 
4) Övriga komponenternas kvalitét: gott mos, god gurka (dillen fattades dock), väldigt god sås, lingon ok.
 
5) Övriga finesser? Inga.
 
På en skala från 0-5 (5=mycket bra) ligger denna köttbulletallrik på en 4, p.g.a. att huvudkomponenten, köttbullen, hade för fast konsistens. Atmosfären på Vurma spelar en liten roll här med. Den är riktigt mysig och har nog blivit en liten favorit hos mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback