Ny bil och snö!

Tre år har gått och jag har fått en ny tjänstebil. Min fina Renault Megane är inlämnad och jag hämtade ut en VW Passat, som jag ska ha i lite mer än ett år. Egentligen hade jag velat ha en Skoda med en massa extra funktioner, men Passaten stod på gården och då blev det den. Väldigt skön att köra! Känns lite lyxig - den ligger riktigt bra på vägen och är så välutformad - ja, man känner av kvalitén. 


På hemvägen började det att snöa och när jag väl var hemma låg det lite snö och is på tomten. Men inget mot hur det såg ut imorse! Det är så himla vackert med snö. Så rofyllt och mjukt och äntligen ljust! Klart att vi var tvugna att gå ut en sväng på eftermiddagen och njuta! 






Efter en mini- tupplur lagade jag en riktigt god middag: ungsrostade rotfrukter (sötpotatis, rödbetor, lök, vitlök och morötter), potatisklyftor i ugnen, en ordentlig fläskkotlettsstek, halloumi, spenat med vitlök och lök, brunsås och en krispig sallad. Mums!!! Alla var nöjda och glada och hade ny energi för att bygga en snögubbe och tända en liten bål. Caspar blev glad att han äntligen fick sällskap där ute. 


Fast han ser lite missnöjd ut. Gillar väl inte att bli fotad...

Nu tänker jag njuta av kvällen och dricka mitt nyinköpta te. Favoriterna: Earl Grey Royal och French Earl Grey. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback