Köttbullar

Om det finns köttbullar på menyn, väljer jag oftast dessa när jag är på restaurang. Det har blivit lite av en grej för mig att testa och bedöma kvalitén på dem. Jag har ofta tänkt, att man borde skriva upp sina upplevelser på köttbullefronten, så att man kan bespara andra en besvikelse eller möjligheten att missa en fantastisk kreation. Så jag tänker göra en ny rubrik här på bloggen: Zo_fee's resa genom köttbullens land. För visst är köttbullar Sveriges nationalrätt nr 1? Frågar man en valfri tysk t.ex. är det köttbullar man hör och tysken ser glad ut. Ja, tyskar älskar vår nationalrätt! 

Men först: kriterierna för bedömningen! 
 
1) är alla komponenter på plats? Köttbullar, potatis eller potatismos, lingon, inlagd gurka och sås
 
2) presentationen på tallriken 
 
3) köttbullens konsistens 
 
4) övriga komponenternas kvalitét
 
5) övriga finesser? 
 
Skalan går från 0 (dåligt) till 5 (mycket bra). 
Jag tar gärna emot tips på bra och dåliga restauranger - jag vill ju ge en helhetsbild och inte bara lyfta ut de bra ställen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback