Valborg och Maj

Igår var det Valborg - vilket firas rätt ordentligt i studentstäder som Lund och Uppsala, som jag har förstått ur dagens tidningsuppslag. Lunds fylleceller var tydligen fullsatta och 100 kubikmeter sopor hade samlats ihop i stadsparken. Jag hade inget med varken det ena eller andra att göra. Jag var bjuden på herrmiddag och fick god mat, mycket skratt och många anekdoter levererades.
 
 
Igår hade jag även köpt lite blommor för balkongen. Nu kan man ju använda den på riktigt igen - då ska det ju vara lite mysigt och visst ska vi locka lite bin som katten kan jaga...
 
 
Idag var det min tur att leverera: födelsedagsmiddag för mina föräldrar och min bror. Så katten och jag var uppe i god tid för att fixa till det hela. Det verkade som om han helst hade grillats ihop med kycklingen ett tag..
 
 
Som förrätt serverades Lite sill i senapssås på ågg och rågbröd med en klick kaviar. Sen blev det kattens och min brors favorit: stekt kyckling med ungspotatis, en massa sås och sallad. Alla (även katten) gick loss på kycklingen, som verkligen blev riktigt god. Sen festade vi till det med kladdkaka, en stor klick vaniljvisp, blåbär och filéade apelsiner. Mums!
 
Redan maj! Tiden bara rasar fram just nu - ja, jag vet - den går lika fort som vanligt... men det känns som om jag tar stora kliv framåt och det är bara bra. Ser fram emot alla utmaningar som väntar på mig. Mycket som händer just nu i maj: många resdagar på jobbet i samband med stora konferenser och kundbesök. Men det tycker jag ju bara är roligt och visst kan man kombinera några resor med att träffa de som betyder mycket för mig. Så kusiner i Sthlm: var på er vakt! Jag kommer ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback