Nyheter

Ja, nu är det dags. Mina planer befinner sig i det stadiet, där de blir verklighet. Jag ska flytta till Stockholm a.s.a.p. (nu i sommar redan!!!!!) - och arbeta på Stockholmskontoret, ja - vara kundansvarig för de flesta Stockholmskommunerna och några fler. Jag tycker att det låter riktigt riktigt bra! Så nu letar jag en lägenhet (2:a) - någon som vet något som jag kan få hyra i mer än 6 månader är välkommen att höra av sig till mig!
Så äntligen uppfylles denna dröm som jag har haft i mer än 2 år nu. Så det känns bra. Men såklart är det mycket som måste fixas och någon måste ju också vilja hyra min lägenhet här nere i Skåne också. Även här är ni välkomna att höra av er, om ni är intresserade! (även här en 2:a - välskött, bra förening, balkong i söder, nytt badrum, fräsch tvättstuga i lgh och modernt kök - bra för 1-2 personer och katt) :)
 
Vad jag har gjort i helgen? Kastat en massa grejer. Kastat skräp och gamla sjaskiga möbler som jag inte vill ta med mig en gång till. Jag har ju flyttat med allt detta 2 ggr om - så nu får det räcka. Hittade mina gamla nötta drumsticks och började direkt med att piska lite på mina ben. Är man trummis så är man! Och visst kändes det rätt bra att slå en liten trudelutt!
 
 
Lördag åt jag finlunch med en mårdhund. Väldigt roligt att ses! Vi satt till och med ute - ja, vädret har fixat till sig. Det är soligt och varmt ute. Gick faktiskt utan jacka idag. Utan jacka!!! :) efter den långa vintern...
 
Lördag kväll var det tjejkväll. Doreen och jag åt en god räkmacka på Stortorget i Lund, drack lite vin till och sen fick vi för oss att pubcrawla - så vi hamnade både på John Bull och Glorias, där vi till slut drog hemåt, då vi kände oss lite som på zoo. Grabbarna brevid oss kunde inte sluta stirra på oss och det tycker jag iaf är väldigt störigt.
 
 
Tydligen retar sig folk på att jag lägger upp bilder på mat på MIN blogg, MIN instagram och delvis även crosspostar i MIN twitterfeed och på facebook. Jag vet. Detta är fruktansvärt! Man måste ju a) följa mig b) klicka på länken c) även läsa bloggen. Roligt för mig att ha sådana trogna läsare och följare, men de som retar sig på mina matbilder, tårtbilder, recept eller liknande får sluta läsa helt enkelt. Det är en del av "how I roll" - så take it or leave it (me)... :)
 
Min iPhone som i helgen spårade ur helt och inte funkade alls, har varit inlagd på iAkuten i Lund (bra affär!!!). Verkligen att rekommendera! De fixade alla fel på 1 1/2 timme och nu är jag beredd för kvällens utmaningar! Lägg till mig på Quizkampen Zo_fee eller något annat roligt!
 
Nu ska jag ut i solen och käka lite glass. Tydligen är jag ensam nu över helgdagen, klämmdagen och helgen, så då får jag väl träna av mig alla de där extra kilona jag käkat över vintern. Väldigt trist att inte få besök!! Är faktiskt inte speciellt glad över det. Men jag får väl hitta på något. Rensa och åka till Erikshjälpen med en massa grejer.
 
Trevlig kväll! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback