Långhelg

Är hemma i fina rapsgula Skåne igen.
 
 
Åkte upp norrut på kundmöten och en massa helgaktiviteter. Kundmötena gick riktigt riktigt bra och jag njuter faktiskt av att åka runt och titta hur de har det och försöka förbättra och förnya och förändra rutiner och verksamheten. Man får ju en massa nya idéer och visioner när man åker ut.
 
Men man åker ju inte bara norrut för att träffa kunder - nej, man får ju se till att träffa alla nära och kära också! Var på kusinmiddag, där vi faktiskt var 14 pers! Jättegod mat - min kusin hade fixat väldigt god och modern mat. Och jag blev speciellt förtjust i honungssemifreddo med rostade pinjenötter. Så gott!!
 
Kock:Nigella Lawson                                                          TV: Nigella - En smak av sommaren       

Honungssemifreddo

Antal portioner: 6

Ingredienser

1 ägg 4 äggulor 0.75 dl flytande honung 3 dl vispgrädde 2 msk rostade pinjenötter

Gör så här

  1. Klä en avlång bakform med plastfolie.
  2. Ställ en bunke i en kastrull med sjudande vatten. Häll ner ägg och gulor tillsammans med honungen och vispa tills blandningen är ljusgul och pösig.
  3. Vispa grädden (inte för hårt) och vänd försiktigt ned den i äggsmeten. Häll blandningen i den folieklädda bakformen. Släta till, lägg över plastfolie och frys i cirka 2-3 timmar.
  4. Vid serveringen stjälper du upp semifreddon på ett fat och ringlar lite flytande honung över. Toppa med de rostade pinjenötterna.
 
 
Sen är det ju alltid trevligt när vi alla ses. Mycket att prata och uppdatera varandra om. Roligt med lite nya ansikten också! :) Ser verkligen fram emot att flytta upp. Saknar att hänga med kusinerna!
Vad har jag mer varit med om i helgen? Många skratt och knasigheter - är fylld med en massa positiv energi nu. Åkte även på lite utflykter, både i och utanför staden. Ett samhälle som jag sett med väldigt skeptiska ögon på, har hittat den direkta vägen in i mitt hjärta. Tänk er att bo i ett samhälle där man får en slags semesterkänsla så fort man sätter ner foten på marken? Det är väl verkligen livskvalitet! Ja, så jag har blivit övertygad om att man faktiskt kan bo i en ort som har ett tokknasigt namn. Fast det passar mig kanske rätt bra... Så jag ska bara hitta ett hus med trädgård, där jag kan bygga ett litet orangeri på. Busenkelt ju! :)
Tydligen finns det även pirater i detta samhälle. Men visst är det lite kul när det händer något också!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback