Långhelg

Långhelgen började med golf. Japp - jag har anmält mig till en nybörjarkurs med ett par kollegor från jobbet och jag är ju så glad att jag gjorde det. Tror att jag har hittat min sport (brevid att powerwalka alltså) - så roligt! Och jag var faktiskt hyfsat bra! Swingade som man skulle och slog bollen rätt långt. Kanske bra att jag dansade i så många år - det har nog gjort att jag är utmärkt på att härmas och det är väl enda tricket. Att göra som golf proffset. Fick lite beröm och det är väl aldrig fel! Att jag sen dess har träningsvärk i armen är väl kanske inte så roligt, men då vet man att man gjort något mot fladdermössarmarna som kommer med stigande ålder.
 
 
Det mest roliga kom nog efter lektionen. Golf Pro:n berättade vad klubborna hette som vi hade slagit med och jag tänkte bara "Åh vilket gulligt namn!", sen tänkte jag inte mycket mer på det, tills en kompis som är Pro frågade ut mig på kvällen. Jag berättade om swingen och klubborna och gjorde honom smått vansinnig med att jag inte kom på vad den första klubban hette - "Hedgehog? Eller något liknande gulligt?" Han funderade, letade upp klubbornas namn, trodde att det kanske var något klubbspecifikt - ja han blev lite nervös där. Som Pro måste man ju faktiskt kunna namnen! ;) Ja, det hela gick så långt att jag till slut frågade min kollega, om hon kom ihåg namnen... Antingen har hon bättre koll på klubborna eller så hör hon bättre än jag - Sand Wedge var svaret - jag hade ju såklart förstått Sandwich och fantasin hade satt ihop en liten Club Sandwich av en golfklubba, greenen och golfbollen i mitten - inte undra på att jag tyckte namnet var lite gulligt! Dumt att vara lite för matfokuserad ibland!
 
Torsdag firades Fars Dag i Tyskland, så jag åkte hem till föräldrarna med Trisslotter och te i väskan. Vi skrapade och vann såklart inget, eller ja inget i pengaväg, men glädjen vann vi på och det är väl huvudsaken. På kvällen fick jag besök av en präst och en lärarinna. Låter nästan lite kusligt! ;) Jag bjöd på mat och vi alla bjöd på en massa skratt och härliga diskussioner om politik, värderingar och allmänt skvaller. Väldigt trevlig kväll! Hoppas verkligen att vi ses mer när jag flyttat upp till huvudstaden. Skönt att kunna umgås avslappnat och bara må bra i varandras sällskap.
 
Fredag var jag bara tvungen att powerwalka, frigöra huvudet från alla tankar som far runt nu. Det är ju så mycket som händer med flytt och förändrade arbetsuppgifter. Så det var riktigt skönt att gå/springa mina 8 km och njuta av sol och natur.
Efter att ha slappat med katten och maxat mitt tupplursbehov, var det dags att låta den inre tanten titta fram. Jag la in rödlök och höll mig bara lite till receptet, men jag måste säga att den blev riktigt riktigt god. Passar utmärkt till kött, risotto, på ostbrickan... ja, faktiskt till allt skulle jag vilja säga!
 
 
Nästa vecka blir det en helvecka i Örebro - på konferens med en massa bibliotekarier och annat säljfolk. Det kommer att hända en massa! Jag har anmält mig till både spökvandring och galamiddag. Så jag var ju bara TVUNGEN att köpa en ny klänning och en snygg kavaj idag. Lite 60tals stuk över dem. Tror att det är min stil. Överväger att ändra på min look och bli en liten Brigitte Bardot. Bra att man måste slänga en massa krafs när man tänker flytta, så det är nu det gäller!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback