Earl Grey

Min favorittesort genom alla tider är faktiskt Earl Grey. Funkar med lite citron lika bra som med lite mjölk i. Earl Grey finns ju i många variationer. Jag har testat de flesta sorterna som finns i handeln (livsmedelsbutikerna), men man tröttnar lite på tepåsar i längden. Teet smakar alltid lite 'papprigt' på något sätt. Har alltså nu gått över till att köpa mer i riktiga teaffärer. Göra köpet till en upplevelse. Lukta sig fram till den perfekta blandningen för just dig. Idag hade jag lite tid över, när jag väntade på min telefon, så jag strosade in i Lunds tebutiker. Först till Karavaanen där jag sniffade på flera sorter tills jag bestämde mig för en Earl Grey specialblandning med fokus på bergamotteoljan och ett fruktte som är perfekt att göra iste av - sommaren lär ju komma!
Efteråt gick jag in på tehuset Java och hittade äntligen mitt Kushmi te (Anastasia) som jag hade druckit i Göteborg någongång och blivit stormförtjust i. Sen fick jag även lukta på de många olika EG lösviktsblandningarna och bestämde mig för French Earl Grey. Testade denna hemma direkt och blev faktiskt överraskad över hur god denna blandning är. Verkligen att rekommendera! Doften är helt underbar också - så doftljus behövs inte längre ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback