Matvanor

Saker som jag irriteras över finns det massor. En sak är hur man beter sig vid matbordet. Bordsskick är extremt viktigt för mig. Vem som inte kan bete sig flyger direkt. Hade en fd pojkvän som envisades med att slicka av kniven pga att det fanns Nutella rester på den. Jag äcklade mig extremt! 'Adios amigo!' sa jag och stängde dörren. 

Sen har vi ju alla de där veganerna som springer runt, vill ha gratis mat och ställer en massa krav. 'Jag tål inte dittan och dattan...' So what? Mitt problem? Nej! Ta det du tål att äta från den rikliga bufféen som står framdukad. Varför måste folk ställa en massa krav och vara så hemskt besvärliga? Kan man inte bara vara tacksam att man får lunch? Jag skulle vara det. Skulle aldrig i livet ställa till besvär. Jag skulle tycka det är både oartigt och pinsamt. 

Så tjejen fick ett bestämt svar att äta det som finns och hon tål. No further discussion. Hård, men rättvis. ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback