Hamburg och midsommar

 

 
Wunderlandet var väldigt imponerande. Det gick över flera våningar och de hade avbildat Schweiz, Tyskland, Amerika och Skandinavien detaljrikt. Ja, delvis lite för detaljrikt kanske :) Några bilder från Wunderland:
 
 
 
 

 
Efter att vi shoppat loss på Edeka (matbutik), åkte vi hem igen till fina Lund. Kan verkligen inte säga att jag saknar livet i Tyskland. Det är snabbt, kvavt, överfyllt och stressande. I onsdags var det runt 35 grader varmt, men det kändes som 45 och det gick knappt att få luft. Smog. Avgaser. Inte det allra roligaste att gå på sightseeingtur i. Då är det ju så mycket bättre i Skärgården eller i blåshålet Lund.
 
Midsommar firades i Stockholm med för mig egentligen nya vänner, som på kort tid har blivit väldigt viktiga och värdefulla för mig. Ni vet, personer man bara kan vara med, utan att behöva anstränga och göra sig till med. Fick även lära känna helt nya människor - vilket jag alltid tycker är roligt. Naturligtvis hann vi också med en tur ut i skärgården och hälsade på min kusin och hans man på Dalarö.
 
 
För att komma dit, var man tvungen att åka båt över havet. Jag som inte åkt båt på 20 år tyckte det var skithäftigt. Klappade i händerna, skrattade brett och vinkade glatt till alla surgubbar på de andra båtarna. Jag ser verkligen fram emot att bo nära hav och mitt i naturen. Känner att jag behöver det faktiskt.
 
 
Sen gick allt väldigt bra på banken också, så nu är det bara till att handla drömhuset (och sängar och soffa), packa ner våra älsklingssaker och sen kan vi njuta av att inte behöva flänga runt längre.
Längtar!!  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback