Fullt ös!

Denna vecka är det fullt ös varenda dag. På jobbet är det otroligt mycket på gång - när tre upphandlingar ska vara inne samma dag, blir det lite stressigt. Fick även in lite avtalsförlängningar idag, vilket jag tänker fira med lite tårta. Eller något annat gott... kanske jag kan övertyga NÅGON att fixa risotto ikväll och låta mig slappa på soffan lite :)
 
Mamma fyllde 70 och kalasade för fullt med hennes bröder och vänner och såklart med oss: familjen.
 
 
Som tur var hade hon beställt catering för första gången i hennes liv men maten var riktigt bra och god. Såklart blev det en del över - svårt det där med att få till rätt mängd. Men det gör ju inget - när det är gott kan man ju äta samma sak i några dagar i rad. Hon blev iaf uppvaktad med en massa telefonsamtal, blommor, presenter och en resa med pappa till Sardinien - det hade hon längat efter.
Senare på kvällen kom mitt finbesök nr 1 farande från Stockholm och vi pratade och dansade jenka till efter midnatt. Och till vilken låt? Jo, denna:
 
 
Sen kom finbesök nr 2 på torsdagsmorgonen: min bästis från Tyskland, Nora tillsammans med hennes kompis Marcel. Efter en snabb uppdatering och dusch åkte vi alla 5 ner till Lomma beach och träffade mina Sthlms-kusiner som också är nere i Skåne över helgen. Det blev tom ett slags badande i havet - en liten pyttetjej som är väldigt stark, skvätte ordentligt på mig och resten fixade vi när vi sprang och hoppade över vågorna. Tur att det var fantastiskt väder, så att man kunde torka lite innan vi alla fick tårta och kaffe hemma hos mamma och pappa.
 
 
Kvällen avslutade vi 5 med vegetarisk middag hos mig, ett glas vin och med att spå vår framtid med hjälp av tarotkort. För visst vill de flesta veta vad som händer, även om de aldrig skulle medge detta! Och såklart hade korten rätt! :)
 
Nu är det snart dags för lite solande på balkongen. Behöver bli av med förkylningen och behöver lite värme.
Trevlig helg! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback