Tada!

Om 5 månader är det julafton. Om vi kommer att fira i vårt nya hus? Kanske! Men säkert ska vi fira adventstiden i vår egna lilla godisfabrik, aka vårt nya kök...
 
Ja! Vi har köpt hus! Ja! Vi har genomgått en besiktning! Ja! Den var helt okej! José är ju petig, vi vet ju det och det är bra att José är petig. Vi vill ju inte ha ett ruckel! José, som förövrigt var lite ledsen att jag, en tvättäkta latina inte hade hälsat på honom med ett smarrigt ¡Hola! -- men jag var lite feg där. Han kunde ju ha tagit illa upp - eller så hade han börjat prata spanska, som jag kanske hade förstått, men aldrig kunnat svara på.
 

 
Förstår att ni är nyfikna på vad vi har köpt denna gång. Kan väl berätta att det är ett nybygge från 2010. Ett rejält hus på rejäl ort. Ingen liten ombyggd stuga i skogen, nej detta är byggt för att vi ska känna oss trygga där tills vi är gamla och grå och går där i vår mysiga trädgård och pratar om hur vi anlade den 2013/14. Ja, allt utom trädgården är ju klart. Den ska vi själva skapa. Alla har vi våra små idéer, som vi tänker få till i den faktiskt rätt så stora trädgården. Jag vill ju bygga upp ett fint växthus med bonusdottern och skapa en kryddträdgård, så att vi alltid har färska kryddor till maten. Superkul att skapa något tillsammans! Sen ska vi så klart ha en altan, där vi kan sitta ute och njuta av kvällssolen och en berså med rosenbuskar, där vi kan njuta av dofterna och barnen ska få en egen del, där de kan bestämma hur de vill ha det. Viktigt att alla känner sig hemma i vårt nya hem.
Huset - hur ser det nu ut? Ja, det är ju ingen TV-starlet denna gång. Vi får väl göra vårt eget programm och lägga upp det på youtube... :)
 

Vårt hus... i kvällssolen. Visst är det fint? Sen har vi ju lite planritningar också:
 

Om en vecka flyttar vi in. OM EN VECKA!!!!! :) Shit, så glad jag är att detta avstånd äntligen upphör och vi får ett fint, mysigt och glatt hem - där jag tänker styra så klart - hårt preussiskt regime. Bara jag som får godis. Typ. :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback