Nyheter!

"Ja, det var inte igår man köpte ett hus." -- "Eh, jo det var det faktiskt!"
 
Vi har köpt hus! Vi har köpt hus!
Ett otroligt fint hus på Värmdö, som vi ska göra ett hem av. Diskussionen idag med kollegorna vid lunchbordet började med bevakningen av fastigheten. Jag har tänkt mig ett camouflagenät, fallgropar övertäckta med löv och kvistar, en manick som skäller som en hund, en tidsstyrd lampa som blinkar så som om man tittar på tv och och och. Ja, jag har många idéer. Mina idéer innefattar ej en drönare, men typ allt annat. Plus en liten skylt, där det står att fastigheten är bevakad och om man då lägger till mitt knasiga efternamn som bevakningsfirma, finns det säkert inte många som har lust att bryta sig in.
Eller så skaffar vi hund.
Eller så skaffar vi ett vanligt litet larmsystem.
Eller så har vi förtroende i Marion, tiobarnsmorsan (som även har tio hundar...) tvärs över gatan, som tydligen är bättre än allt som jag uppfört här. Hon larmar direkt och ser och hör allt. Bäst att man blir kompis med Marion.
 
Vi har köpt hus! Vi har köpt hus!
Ja, jag har bestämt mig för att bli sambo. Det var nu verkligen inte igår man var det. Typ aldrig hittils. Det blir spännande! Och ja, jag är säker på min sak. Någon som gör mig glad och lyfter mig varenda dag, är väl det rätta valet känns det som.
 
Flytt...
Jag har börjat med att kasta allt skit jag har och jag började faktiskt med min garderob (helvetesrummet) och jag fick ihop 12 sopsäckar fyllda till bredden med skor, kläder, sängkläder som jag nu gjort mig av med. Känns riktigt skönt att bara ha 1/4 del kvar och det är faktiskt fortfarande en massa kläder och skor kvar.
Nästa steget är att packa ner allt annat, för snart går flyttlasset upp till huvudstaden. :)
 
 
Vi har köpt hus! Vi har köpt hus! :)
 
 
 

Kommentarer
Andy None säger:

Grattis och välkommen till Sthlm eller iaf till landet utanför sthlm ;)

Svar: Tack :) Jag blir ö-bo! :)
Zo_fee

2013-07-06 | 10:14:08
Bloggadress: http://andylindhe.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback