Besiktningsman med stil

Vi har blivit småkära i José. José är vår besiktningsman. Vilken man! Vilken kunskap! Vilken pedagogisk förmåga! Vilken skicklig förhörsledare! José hade kunnat bli mycket, men José bestämde sig för att besiktiga hus. Vårt hus var ett av hans uppdrag och jag kan väl lugnt säga att han uppfyllde det till max!
Klättrade runt på taket som en liten apa, kröp in i den lilla lilla tunneln som förde till en liten källare och när han kom ut därifrån var han täckt med ett lager av damm och annat smuts; han klättrade upp på vinden, gjorde bekanntskap med 6 getingbo (visserligen torra och döda, men ändå!) och han tittade in i alla vrår och sprickor. Vi kan väl säga att José är en ordentlig man. Så ordentlig att han tom bytte om till arbetsbyxor när han kröp och klättrade. José gjorde även i ordning efter sig. José är en bra man.
 
Och vet ni vad José INTE gjorde? Han tog inte av sig sin t-shirt för att halvnaken utföra något pga att det ju är såååååå varmt. Nej, José är en man med stil. Jag fattar inte grejen med att män måste ta av sig t-shirten så fort det är soligt. INGEN vill se en naken överkropp som dessutom är halvsvettig och oftast lite småfet. Hur kan man springa runt på macken halvnaken? Hur kan det vara skönt att köra bil (sitta på en lädersits!!) halvnaken? Man klistrar ju fast?! Att som man ta av sig t-shirten är väl lite som att sola utan bikinitopp som kvinna. Det finns faktiskt gränser till vad 1) Jag visar för andra och 2) vad Jag vill se hos andra. Vi kan väl komma överrens om att inte hålla på att visa allt för alla? Bevara den privata sfären lite? Bevara mystiken! Bevara stilen.
 
 
 
 
Något annat jag kan störa mig på (ser det precis på sommarjobbaren som är här) är BH:ar som syns. Jag vill inte veta att du har en svart spets-BH under din topp. En BH ska stödja och forma, men ej synas. Tack. Jag tror att jag rantat klart nu... Om jag kommer på något, så får det bli ett nytt blogginlägg.
 
 
Men José alltså... José, som nog inte var från Venezuela (säg: Uwänäsuäla).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback