Grönan

Ligger helt utmattad i sängen efter en heldag på Gröna Lund. Sista gången jag var här, var väl för ca. 30 år sedan. Kan väl lugnt säga att inte mycket var sig likt. Eller helt enkelt att jag inte kom ihåg någonting alls. Vi har väl alltid hållit till lite mer på Köpenhamns Tivoli, där jag känner mig mer hemma. Men attraktionerna är nog rätt lika.
 
 
 
Vi startade dagen med lite korv och läsk och sen åkte vi 'Vilda musen', som heter likadant i Tyskland - ja, fast på tyska såklart - vi gillar ju att dubba och översätta... eftersom vi var där rätt tidigt, var det knappt några köer i början, så vi maxade vårt åkband och åkte allt som gick. Jag var t.o.m med på 'Flygande mattan', vilket gör mig extremt illamående (iaf som 4 åring... Ja, min pappa hade fullt upp med att hålla mig på plats, eftersom jag gled ut ur stolen och att hålla allt som ville ut, inne med uppmuntrande ord). Denna gången gick det också rätt bra, jag blundade lite då och då och knäna svajade lite när vi väl var nere igen. Annars var det jag som fick åka med på alla attraktioner som hände uppe i de luftiga höjderna, eftersom min sambo är smått höjdrädd. Och 'Eclipse' var nog absoluta höjdpunkten, eftersom man på typ 150 m höjd ( MINST!), hade en underbar vy över Stockholm. Sen var det lite läskigt med både höjd och blåsten, eftersom slänggungorna åkte lite som de ville. Eller så kändes det bara så. 
 
 
 
Vi (eller ska jag säga jag, eftersom jag satte på de riktiga talen) vann även 2000g mjölkchoklad. Ni kan väl tänka er vilken nöjd liten kille vi hade resten av dagen! Fantastiskt att vi vann den i början också, så att vi kunde släpa med oss den hela tiden och alla barn tittade smått avis på den. 
Såklart blev det både Slush, sockervadd, donuts, hamburgare, pommes frites och choklad också. Ja, dagen var faktiskt perfekt. Superbra stämmning, alla var på, ingen mådde illa och alla hade kul. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback