To be or not to be

To be or not to be, that is the question. De berömda första orden i Shakespeare's Hamlet. Hamlet undrar över meningen med livet och om det är värt att vara vid livet, när livet ger en så många svåra situationer som man behöver hantera. Visst är det det, säger jag! För att livet är fullt av de där fina ögonblicken också, som man gärna vill uppleva gång på gång igen. Ögonblick som bara dyker upp ur intet och kan ändra allt.
Jag kan irritera mig lite över människor som bara pratar om att de vill ändra sitt liv och starta om, men aldrig gör något för att förändra den situation de just är i. De kanske bara vill gnälla, de kanske bara är för fega för att försöka. Jag tycker det är synd. Har man en dröm, har man ett mål - då är det väl bara att köra. Försöka uppnå det. Ja, mycket kan gå fel. Men man har även chansen att förverkliga en dröm och det är det väl värt? Jag blir däremot väldigt imponerad över människor som är "doers", som gör något av det som livet ger dem. Vågar ändra sig, vågar att försöka på nytt, se möjligheterna i en förändring och inte bara ger upp, även om det är svårt ibland.
Just nu är jag mitt i en förändringsprocess som jag har drömt om en längre tid. Jag ser fram emot det som kommer och är glad över att jag vågar ta de chanser som erbjuds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback