Shopping!!

Igår blev det söndagsshopping med Doreen i Helsingborg. Jag har inte varit och shoppat på länge och kände att det faktiskt var dags att fräscha upp garderoben med lite nytt. Sen hade jag fått ett glatt besked från Skatteverket, så de pengarna kan man väl satsa på en själv, eller? ;)
Att gå och shoppa med en "ny" kompis är alltid en liten upplevelse - ja det är ju inte alla som man kan shoppa med. Problem kan hittas lite överallt. Man kan ha för olika smak, man kan ha för olika tempo när man plöjer igenom butikerna och man kan ju ha helt olika uppfattning om vilka butiker är värda att gå in i och vilka man hellre inte sätter en fot i. Med Doreen funkade det bra, även om vi inte alls har samma färgsmak. Jag ogillar ju rött. Rött är likadant för mig som det är för tjuren. Ett no-go helt enkelt.  Efter en lång tjejlunch med en massa uppdateringar från alla håll, blev det några skjortor och scarfes till mig - så jag är faktiskt nöjd!
 
 
Annars har det inte hänt mycket mer, än att man igen undrar över hur pinsamt folk (som anses som vuxna) kan bete sig. Fattar inte heller att man måste lägga sig i allt. Speciellt inte om man ej har med saken att göra. Besserwisser som sitter mitt emot en vid middagsbordet och måste kommentera allt man gör.
Men det är ju lite som när skallerbyttorna drar igång. De har inget eget liv och tycker det är fantastiskt roligt att lista ut saker och ting och diskutera dessa i många många timmar. Jag bryr mig inte ett dugg, om någon vill skvallra om mig - jag har ändå alltid gjort som jag själv tyckt var bäst och man har ju gjort sina erfarenheter, så man vet vad som är bra och vad som inte är bra för en själv. Tycker mest att det är lite småroligt och väldigt förvånande att det inte finns viktigare saker man borde ta tag i. Men har man inget eget liv som fyller ut en, får man kika lite närmare på grannens.
Sen kan man ju ta och välja bort de personer som man anser bara ta ens energi och ej tillför något. Jag började göra detta för några år sedan och jag gör det fortfarande. Inte alla som är värda att vara i ens bekantskapskrets.
 
Ikväll ska jag på styrelsemöte i BRF. Spännande! Hoppas det blir ett snabbt möte, då jag har rätt mycket att fixa och dona med hemma.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback