Hetast just nu!

Visst vill ni veta det? ;) hetast idag var absolut bakterieskräcken i Lunds dricksvatten. Jag blev såklart drabbad - eller så var det efterverkningarna från förra helgens magsjuka - vem vet. Dåligt mådde jag i alla fall! Tydligen ska man fortfarande hålla på att koka vattnet, innan man använder det, så det gör jag såklart.

Vill ju vara pigg o glad imorgon! Vi ska fira Caspars födelsedag ju! Det blir en korv och räkfest har jag tänkt mig... Han blir 3. Redan! Kommer så väl ihåg när jag hade den lille skrutten i min hand som nyfödd - nu väger han ju lätt 6 kilo. Och ja - jag är en crazy catwoman och jag skämms inte ett dugg.

Näst hetast idag var nog min gudomligt goda Potatissoppa, som jag fixade till kvällsmat. När man lagar mat åt sig själv tycker jag att det är viktigt att även garnera och göra den lite snygg. För ögat käkar med, som vi säger på hederlig tyska: Das Auge ißt mit. Hur jag gjorde denna gudomligt goda soppa - faktiskt det bästa jag har ätit på länge? Busenkelt och klart på typ 20 minuter!



Recept på Zo_fee's potatisdröm:

Skiva morötter, potatis och rödlök. Fräs dem lite i flytande margarin (var generös! Det ger en god smak!). Häll på kokande hett vatten och lägg in en av de nya smarta geléeaktiga grönsaksbuljongerna. Lägg gärna ett lagerblad i också. Koka tills allt är mjukt och använd den magiska trollstaven för att mosa allt till en slät puré. Tillsätt matlagningsgrädde, paprikapulver, salt och peppar - rör om - koka upp och klart!
Servera med lite gräddfil eller crème fraiche. Jag tog även lite Schwarzwaldskinka till - den har en bra sälta som piffar till det hela. Går likabra med lite grillad paprika, om man vill ha ett helt vegetariskt alternativ.

Smaklig måltid! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback