Helg!

Helgen startade tidigt denna vecka. Inte för att jag var ledig på fredagen, nej- men Caspar och jag firade födelsedag med en efterlängtad gäst. Så vi var i helg- och feststämning redan på torsdagen. Festade till det med räkor för katten och pasta med svampsås för oss vuxna.
Fredag åkte jag till Köpenhamn i jobbsamanhang - hälsade på underleverantören och fick god dansk lunch och såklart en massa nyheter presenterade på bästa sättet: med give aways! ;) Så nu kan jag använda mig av min 'stress toy' så fort jag blir irriterad på något eller någon. Underbart!!

Sen var det 'DA DA DA DA DA DA DA DAAAAAA' - dags.... Ja, ni sjöng rätt: Star Wars! Så vi snabbade på oss på Tapas restaurangen i Hell city, för att vara hemma i tid. Jag kom faktiskt ihåg flera scener och jag fick bara säga: 'Oj, den här filmen är ju riktigt bra!' - även om jag ej gillar sci-fi, fantasy osv. Men jag tyckte faktiskt inte den var så dålig. Imponerande att den är gjord på 70talet. Och karaktärerna är väldigt bra utformade. Man skrattar halva tiden och känner igen sig i någon av dem. Och nej, jag vill inte vara prinsessan Leia. Hon är så gapig i första delen - mycket bättre i 'The empire strikes back', som vi såklart såg ikväll. Ja ni kan säkert gissa vad vi ska se imorgon kväll... ;)

Annars var vi ute i naturen idag. Klättrade i berg, traskade runt i en halvdisig skog med en massa lera och hittade till slut Nimis. Lars Vilks Landonia. Att man har så mycket tid att bygga det, är ju rätt så imponerande, men annars tyckte jag inte att 'upplevelsen' var så där jättestor. Så vi klättrade tillbaka och shoppade loss på outleten i Höganäs istället. En så mycket större upplevelse! Haha!

Ikväll blev det medelhavsinspirerad veggiekväll: 2 olika sallader, oliver, gratinerad zucchini och potatisgratäng. Väldigt gott! Jag fuskade lite och åt några skivor Schwarzwaldskinka till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback