Helg i bilder

Födelsedagshelgen var riktigt lyckad. Här kommer några bilder från Öland och Kalmar.
 
Borgholms Slottsruin:
 
 
En av de många tusen kvarnar som står typ överallt... Vi i Skåne säger ju Mölla.. så det var jag ju tvungen att ropa varenda gång jag såg en - alltså en gång var 3:e minut.
 
 
Kalmar Slott - väl värt ett besök - speciellt när man får en guidad tur genom de vackra rummen av en kille i tidstypisk outfit.
 
 
Sen måste man ju bara åka till Ottenby också och titta på hur de ringmärker fåglarna. Genom kikarna kunde vi också se sälarna som värmde sig i solen - det var nog första gången jag såg sälar i vildmarken.
 Dimman låg över landskapet och till slut kikade solen fram och värmde oss.
 
 
Fyrtornet Långe Jan på Ölands sydligaste spets.
 
 
Och ja, vi var till och med längst upp och hade en helt underbar utsikt över landskapet.
 
 
Så det var en nöjd tjej som åkte hem igen :) Fast att säga adjö är verkligen inte något jag gillar.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback