Födelsedag!

Igår var det äntligen dags för min födelsedag!! Dagen började med ett riktigt fint sms från min bästis Nora. I Tyskland är det nämligen lite av en tradition att fira in i sin födelsedag, så alla försöker att vara först med att gratulera. Rätt roligt att få en massa mess vid tolvsnåret, mitt i natten.

På morgonen blev det en tur till vårdcentralen för att motverka min allergi. Riktigt bra läkare som tog mig på allvar, är bra på hennes område och tog en massa prov osv. Så nu är jag inne i provmånaden för att kolla om medicinen funkar.

Efteråt blev det lunch och presenter hos mina föräldrar. Fick lite böcker och vikter för handlederna - som jag ska powerwalka med för att motverka fladdermössarmar. Nu ska jag shape:a upp! Eller ngt sådant...
Efter maten och ett kort farväl till katten satte jag mig i bilen och åkte till verkligen vackra Kalmar. Blev lite förtjust i staden. Vackra hus, mysiga kvarter och kullerstensgator brevid imponerande byggnader. Man hittar både det där typiskt svenska, men får även känslan av att vara någonstans nere i Europa. Bra blandning! :)
Blev bjuden på middag och åt min absoluta favorit Toast Skagen. Det blev tom efterrätt - det var ju trots allt min födelsedag!
Nu tänker jag faktiskt njuta lite av min semester, läsa min födelsedagsbok (Ingrid Hedströms senaste! 'Svarta korpar över Villette') och mysa ner mig i soffan. I eftermiddag hoppas jag på att vi kan trotsa vädret och åka runt lite här nere och se lite av denna delen av Sverige - där folk faktiskt pratar lite som jag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback