Tjejfest

Igår var jag på tjejfest hos Josefina, en väldigt öppen och snäll kollega som faktiskt var den första som välkommnade mig i hennes hem. Så jag är både tacksam och glad för att ha henne i mitt umgänge. Även om hon kan ha lite mycket energi ibland :)
 
 
Igår var det i alla fall tjejfest dags hos henne. Vi var från början 20 tjejer som skulle träffas. Matlag bildades och vi skulle alla komma på en liten maträtt som vi skulle bjuda de andra på. Sen skulle några av lagen även fixa en drink.
Mitt lag bestående av Åsa, Anna Carin, Johanna och mig själv fixade en maträtt som härstammar från det land jag är född i : El Salvador. Åsa hade varit där för ett tag sen och besökt en god vän och hon kom med receptet:
 
Ceviche Playa El Tunco, 4 pers

1 burk kräftstjärtar

1 kruka koriander

2-3 tomater

2 silverlökar

3 lime

worchestershiresås

piripirisås

salta kex
 
Sjukt enkelt.Blanda allt. Låt det stå en tid och servera. Så gott!!!! Vårt lag fixade även en cocktail och som de heta girlsen vi är, blev det såklart en Cosmopolitan. För oss som tyvärr inte kunde dricka alkohol blev det en blandning av transbärsjuice, flädersaft, limejuice och is. Även det väldigt gott!!

Cosmopolitan
2 cl Cointreau
2 cl vodka
1 cl färskpressad lime
2 cl tranbärsjuice

Blandas och serveras i Martiniglas. Garnera med en limeklyfta.

Enkelt, snabbt och gott. Så ska det vara! De andra lagen fixade också goda rätter, crustader med olika fyllningar, bruschetta, kycklingspett och en helt underbar efterrätt: Cheesecake med det där lilla extra.
 
Tyvärr kunde jag inte stanna tills musikintrotävlingen, då jag ju inte är helt på benen än och jag blir väldigt trött efter ett par timmar, plus smärtorna som kommer över en. Men jag är rätt säker på att mitt lag fixade musiktävlingen utan mycket tjafs och jag hoppas min julklapp uppskattades.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback