Helgen i bilder och ord

På fredagskvällen blev det äntligen lite bättre med magen. Tyvärr missade jag ju E-type och 90tals festen på Sundspärlan, men jag fick uppdateringar via bildbevis på att det var en riktigt bra fest. Hörde att någons dotter tyckte det var lite pinsamt att mamma stod och skrek i första raden... men men... :)
Jag roade mig med att prata i telefon i 4 timmar (i sträck!) - måste vara nytt rekord. I alla fall mitt personliga rekord. Plus att jag lyckades kläcka ur mig fantastiskt knasiga saker. Jag tror att det är bättre för alla, men speciellt för mig, om jag slutar att prata helt. Ni kanske får det lite tråkigare, men ingen behöver skämmas. Det är väl bra!
Lördag började med jakten på födelsedagspresent, som jag ej lyckats med innan, pga skumma skumraket gaten. Hittade även ett super-snyggt halsband på MQ som jag blev blixtförälskad i och var tvungen att köpa det. Det roliga är texturerna - det ser ut som broderat. Häftigt! ;)
 
Visst är det snyggt? Ja, så med detta halsband som sista detalj, var min outfit redo för kvällens 30års fest. Lillebror Bengt (min kollega, som inte riktigt är min äkta bror, men han beter sig så) fyllde 30 igår. Festen var på Lomma Scoutgård, mitt i skogen bland golfare och träd (ja, Örestads GK ligger typ brevid). Vi festade loss vid kl 18 och hemma var jag nog någon gång vid 3-tiden. Vilken lyckad fest! En massa nya roliga bekantskaper och både elever till min bror och den första tonårskärleken till en av mina kusiner som uppdagades. Ja, det hände mycket! Jag hade officiellt den snyggaste frisyren på festen förresten. Och ja, SÅKLART var det så!
 
 
Lillebror firades med sång... jag som har svårt för höger och vänster gjorde det mesta fel på Fader Abraham... men men.... och Lillebror firades med snygga outfits, roliga tal och historier, presenter, lite karaoke (japp - jag sjöng ABBAS "One of us"), dans och jättegod mat och dryck.
 
 
Och Party pajasen igen:
 
 
Ja, festen var lyckad och natten kort! Söndag blev det brunch i solsken i Hellcity, aka. Helsingborg. Då Clarion var fullsatt, blev det Helsing igen. Gott! Doreen och jag snackade på, glömde tiden och plötsligt var klockan 3. Så ska det ju vara när kompisar träffas, eller hur? Tiden bara rinner iväg.
 
 
Efteråt åkte jag till gamlingarna, berättade om gårdagens fest, skrapade Triss (utan en enda vinst!!!!) och åkte hem med ny dörrmatta, grenar till påskriset och några vårblommor - snödroppar och vintergäck, som doftar otroligt mycket.
Idag är det äntligen måndag. Lillebror ska firas med tårta i eftermiddag och ikväll ska jag först på styrelsemöte och sen blir det lite myzzz i soffan. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback