Mobbning

Vad kallar man något som man utsätts för dagligen av sina kollegor? Kan vi prata om mobbning då? Då vill jag gärna göra en anmälan, för jag är less på det. Är less på att skratta bort det. Är less på att göra en spydig kommentar. Är less på att förklara mig. Är less på att det tematiseras varenda jävla dag.
Ja. Jag gillar socker. (Se typ andra inlägget i bloggen) Ja. Jag har säkert ett missbruk här. Men vafan. Låt mig vara i fred. Jag stör ingen med det, men ni som måste påpeka det varenda dag varannan timme: Ni stör mig. Ja. Jag tar en Cola på lunchen om jag ser en. Jag gillar inte att dricka öl mitt på dagen när jag jobbar. Men är det NÅGON som säger något om det till kollegan som väljer ölen? Nej. Och jag tar inte heller skiten med en kram och ett "men den tar du väl inte nu - eller? Ska du verkligen ha den..? Hahaha..." Nej, det är faktiskt inte roligt. Inte alls.
Jag är snart 34 år gammal. Har klarat att bo ensam sen jag var 19 år gammal. Jag är vuxen. Jag tar mina egna beslut. Jag behöver ingen målsman. Jag behöver ingen 'som tar hand' om mig. Tack.
 

Kommentarer
Potatishäxan säger:

Jag tycker att du ska säga ifrån. På RIKTIGT. De tror kanske de är roliga. (Jag hoppas att jag inte säger för mycket dumt. Missbrukar ju själv.) På mitt förra jobb hade jag ett rykte som matvrak. "Åh här är en bulle över. Magda, du tar väl den?". Ganska tröttsamt.

Kom så går vi och käkar nåt ihop. Vad vi vill.

Svar: Haha, nej, det är ju en stor skillnad på vem och hur man säger saker också. Du har aldrig legat i farozonen ;) Okej, kom vi går o käkar.. Har choklad på hyllan för eftermiddagsfikan. Så det så. :)
Zo_fee

2013-01-30 | 11:46:08
Catarina (Stattin) säger:

Trodde flrst att du skojade - men det verkar vara ett riktigt problem? Eller?

Svar: Nej, det är väldigt störigt faktiskt. :( Man kan ju inte gå runt o hoppas att de slutar säga något heller. Så det får bli action här. ;)
Zo_fee

2013-01-30 | 12:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback