Humor

Denna helg har jag lärt mig att inte alla kan skratta åt samma skämt. Humoristiska inlägg (eller det folk tror är roligt) uppfattas inte som roligt av alla. Då kan man lätt råka ut för en 'shitstorm', som det ju kallas nuförtiden, när alla plötsligt mobiliseras och hänger ut samma person eller ämne. Inte kul att vara den som råkar ut för det i www-s korta responstider.
Men humor kan ju ibland vara lite på gränsen till att faktiskt inte uppfattas som roligt om man a) inte känner personens motivation eller b) känner sig personligt träffad av något hen sagt eller gjort.
Denna helg har jag upplevt båda varianterna. Så en gång fattade jag inte varför någon annan inte tyckte det var kul och en gång tyckte jag själv något bara var jäkligt dålig stil. Men så går det om man inte känner till motivet bakom det hela.
Jag är en mästare på att säga dumma saker som jag tycker är skitroliga, så jag håller hellre låg profil och ska inte dra igång en shitstorm. Fast det kanske hade varit kul... ;)


Kommentarer
Potatishäxan säger:

Ojoj, är det kanske mina dejtingsajtsmess som ligger risigt till? Det var kul. I alla fall där jag var :o)

Svar: Haha... nej, det var fantastiskt roligt. Måste skriva ett inlägg om det där ;)
Zo_fee

2013-01-21 | 06:03:36
Bloggadress: http://potatishaxan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback