Beachpulka

Tyvärr bor jag ju i Skåne. Skåne ligger så underbart, att det alltid blåser - och det ur alla vädersträck och det är för maritimt klimat för att det ska frysa på ordentligt på vintern och att det ligger snö är väl närapå omöjligt att få till i mer än 1 dag eller 1 cm. Men nu har jag ju en pulka. Min första alldeles egna underbara röda pulka. Just nu ligger den på solstolen i baggageutrymmet i bilen och väntar på sin insats. Ja, för så fort det ligger något kommer jag att åka. Var jag än är. Inte för att jag vet hur man gör... men det är väl bara till att glida nerför någon backe. Till och med prinsessan Estelle kan ju - och hon är ju en bebis.
Men här i söder finns ju ingen snö, vilket väl är en grundförutsättning för att åka pulka. Så jag har kommit på den nya snart total-hype:ade trenden: Beachpulka. Smaka på det! Beachpulka. Hur coolt som helst. Finns flera discipliner: 1 - åka nerför sanddynor 2 - åka släp bakom en speedboat 3 - surfa pulka. Det sista kom jag på tillsammans med en twittervän när vi var ute o fikade. Vi tänker faktiskt fixa så det blir en OS-gren. Jag ska såklart vinna en guldmedalj - jäklar - för vilket land ska jag starta??? - för att jag är ju den enda deltagaren. Så om ni vill se mig träna, så får ni komma till Lomma beach. Jag är den där snygga tjejen i wetsuit på en röd pulka.

Kommentarer
Potatishäxan säger:

Det är du och Viktor som längtar efter snön -.han fick ju en snow racer i julklapp....

Svar: Tror jag måste packa in Viktor och snow racern och åka lite norrut. :)
Zo_fee

2013-01-12 | 23:02:43
Bloggadress: http://potatishaxan.blogspot%2Ccom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback