Bantningsförsök

Min kära kollega har fått för sig att han måste banta. Så nyårslöftet är gjort och nu kör vi igång. Ja, ni läste rätt: VI.
Jag kan ju inte låta honom gå igenom detta drama ensam. Han behöver mig nu, precis så som jag behövt hans stöd i alla mina privata katastrofer de sista 2 åren och det lär jag väl behöva i framtiden också. Så nu stödjer jag detta och tänker käka min choklad hemligt efter att vi ätit sallad.
 

 

Ja, fast igår var jag lite småsur. Vi hade bestämt att vi testar den nya salladsbaren som Preem macken tvärs över gatan har fixat, som ska vara såååå underbar. Hur i helvete ska en salladsbar på en mack vara underbar?

Men okej.. den var inte så dum - mycket urval osv.. Men jag behöver något varmt på lunchen, speciellt när jag jobbar. Hemma bryr jag mig inte, om jag äter eller ej, men på jobbet käkar jag och häller i mig te konstant. Vid 12-slaget var han då försvunnen (satt väl i något möte.. jajaja...jag har ju mina teorier) och vår nya underbara receptionist, som är gravid, har cravings och mest tänker på gurka med salt hela dagen, pressade på att vi skulle gå före och hämta hem lite sallad. Jag hade ju inte sluppit i något fall och jag testar ju allt, så de fick bli en stor bytta pastasallad och mozzarella ost för att bli lite mätt. Han som bantar var fortfarande inte inom synhåll. Ja han hade säkert gått och gömt sig bakom Gastegrillen med en hamburgare plus strips. Sen kom han visserligen med någon alibi-bytta med pyttelite sallad i, men ja... jag har ju mina teorier. Jag vet nog. Idag får han göra som han vill, för jag ska lyxa till det med tillbehör (chili-cheese tops, cheddardip, mozzarella sticks...) från MAX med en annan kollega som behöver uppdateras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback