Rim

På jobbet har vi kul som vanligt. När jag ska beställa en resa (JAAAA! Till Stockholm! Typ hela nästa vecka! :) ) så var jag idag tvungen att rimma mig till ett hotellrum och muta med bakelser (som den glada receptionisten var tvungen att betala själv... och vet ni vad? En liten mini citronmarängbakelse kostar lika mycket som en enorm bit prinsesstårta! Så på så sätt valde vi ju fel idag. Men det blir säkert gott ändå.).
 
 
Så här blev det i slutändan:
 

Ska vi käka maräng

Innan du fixar en säng?

 

Jag passerar ju Gränna,

Där kan jag säkert pengar bränna.

 

Tänk att du som snart ska föda

Orkar dig för mig bemöda.

 

Puss

Den andra kollegan undrar (på twitter) hur vi ska fira att Bob Marley skulle blivit 68 idag. Konstig fråga... rätt så självklar eller? Men hon är ju ändå i en helt annan värld just nu. Pratar bara hundvalpar och cairnterrier och hundfrisyrer och kommer instormande på mitt kontor leendes var 10:e minut med antingen ett nytt namnförslag (Stina, Kajsa, Tjorven (ok - det där var jag, pga att det blir så bra med "Tjorven! Jag har kastat korven!")) eller en ny bild på någon rödhårig valp. Tydligen har rött hår lite av en renässans just nu. Rödhåriga är bara lite fräckare och coolare än alla andra. Tur man är lite smått rödhårig. Tänker kanske färga in det ordentligt. Men då ser man ju de gråa... nä, jag får nog vara blondin tills jag dör.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback