Långhelg

Jag hade gjort om helgen som gått till långhelg, eftersom jag har sjukt många semesterdagar kvar från förra och förförra året, som ju måste användas någon gång - innan jag får hälften utbetald igen. Visserligen nice på lönebeskedet, men ärligt talat får man ju så mycket mer av semesterdagar som man verkligen tar ut. Tänker köra lite långhelger nu i framtiden tror jag. Gillar konceptet av att slappna av och skratta en hel helg utan att känna sig obekväm en enda gång - även om man kläcker ur sig knasiga saker som vanligt (MÅSTE lära mig att tänka klart tankar innan jag formulerar dem) och börjar dansa på offentlig (eller halvoffentlig... mitt vardagsrum är kanske inte jätte offentligt) ort. Japp, långhelger med nära och kära is the shit.

Var nära att åka och tatuera mig i Köpenhamn också. Nyhavn. Tänkte hitta någon sådan där riktigt söndrigt-trashig ex-sjöman som nu satsar på tatueringar och antingen tatuera en liten delfin (såååå söööööt!) eller en liten karamell på handleden kanske... eller en sockerbit... eller något liknande knasigt. Som tur var blev det inte av. Eller kanske synd att jag inte gjorde det - jag kommer ju aldrig ha någon rolig historia att berätta för mina barn och barnbarn. Får väl dra någon rövare helt enkelt..

Tyvärr tog långhelgen slut tok för snabbt. Så nu kollar jag kalendern när jag kan ta nästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback